עו"ד אפרת רשף לבעלי דירות: "תמשיכו לקדם התחדשות עירונית"

עו"ד אפרת רשף לבעלי דירות: "תמשיכו לקדם התחדשות עירונית"

עו"ד רשף באולפן הפתוח: "בסוף הפרויקטים מסתיימים ובעלי הדירות יכולים להנות מביטחון מלא ודירות מוגנות"

עו"ד אפרת רשף, שותפה במשרד פרבמן רשף ושות', מעידה על הימים הראשונים לפרוץ המלחמה, שתפסו את ענף הנדל"ן ברגעים קשים, ואומרת באולפן הפתוח של "מגדילים" כי: "נכנסו למלחמה אחרי טלטלה בענף הנדל"ן, חוסר יציבות שלטונית, מערכות בחירות וקורונה, וסיימנו בהפיכה המשפטית רגע לפני שנכנסו למלחמה, שלא לדבר על ריביות גבוהות ומחירי דיור גבוהים".

את מייצגת גם יזמים וגם בעלי הדירות, שקפי לנו את תמונת המצב בשטח
"שבועיים ראשונים היה שיתוק מוחלט בענף ואתרי הבנייה נסגרו. היום אנחנו רואים שהם חזרו לעבוד אבל עדיין יש האטה מאוד משמעותית. אנחנו רואים יזמים שנכנסו למלחמה במינוף מאוד גבוה, מה שהביא אותם על הקצה לתוך תקופת המלחמה. לדעתי אנחנו נראה את התוצאה בעוד שנתיים, כשמלאי הדירות, מעבר לעובדה שהוא קטן היום, יצטמצם עוד יותר".

בעלי הנכסים רוצים לקדם פרויקטים בימים אלו?
"יש בעלי דירות שהם רוכשי דיור או משפרי דירות ולגביהם ראינו שכולם ישבו על הגדר, ישבו וחיכו. מצד שני, יש את בעלי הדירות שמקדמים פרויקטים להתחדשות עירונית, ושם אנחנו רואים רצון ואפילו בהלה לדירות חדשות עם ממ"דים אבל אני חייבת לציין שלא רואים האצה בפועל בקידום הפרוייקטים. אולי אנשים עוד מתאוששים מהנזק שנגרם למדינה".

את יכולה לייצר לנו מעט ודאות להמשך?
"מבחינת אלו שמקדמים התחדשות עירונית אין סיבה לשבת ולהמתין, אלו תהליכים ארוכים ממילא והם עדיין מקודמים בוועדות אז זה הזמן לקדם. לגבי רוכשי דירות אנחנו עדיין נמצאים באיזו הערכה, כי אף אחד לא יודע כמה זמן המלחמה תימשך, איך היא תסתיים ברמת הביטחון בדרום ובצפון, ואנחנו לא יודעים מה יקרה שם לביקושים אבל אנחנו כן מעריכים שעליית מחירים כלשהי תהיה, כי היא תלויה בעוד פרמטרים כמו הריבית, שעדיין גבוהה וללא שינוי, מלאי הדירות שלא גדל והביקושים שקיימים וגדלים – הם לא נעלמים ולא מצמצים. נוסיף לזה את העלייה שתגיע מכל העולם בגלל האנטישמיות."

אז מי שיכול לרכוש דירה שלא ימתין?
"ההיסטוריה מלמדת שאחרי מלחמה יש עליית מחירים".

איך המשרד מתפקד, הרגשתם שינוי?
"יש חלק מעורכי הדין וילדיהם שלוחמים בעזה ובעורף, ואנחנו כמובן מאחלים לשובם בשלום של כל החיילים. המשרד בפעילות שוטפת, מקדמים פרויקטים, היום הממ"ד יותר מכל תקופה הוא צורך משמעותי ואנחנו גם ממליצים ללקוחות להמשיך ולקדם תוכניות, בסוף הפרויקטים מסתיימים ובעלי הדירות יכולים להנות מביטחון מלא ודירות מוגנות".

שתפו ב:

אולי יעניין אתכם גם:

משה דיין 30

פרויקט תמ”א 38 במתכונת חיזוק הבניין הקיים, תוספות ל-9 הדירות הקיימות (כגון ממ”ד,  מרפסת שמש,

חוגגים 100 פרוייקטים של התחדשות עירונית

צפו RADIO TV

משרד פרבמן, רשף ושות, חוגג השבוע 100 פרויקטים שהסתיימו בהתחדשות העירונית. עו״ד גיא פרבמן, * בפינתו *בתוכנית ‏הנדל״ן של ישראל ברדיו 102 FM, מסביר מה למה ואיך